فروش فوق العاده سررسید و تقویم 1403 رومیزی با 40% تخفیف

چاپیون، تولید کننده سررسید، سالنامه و ساخت جعبه های مقوایی، هاردباکس

6 نکته مهم طراحی و چاپ کارت ویزیت

6 نکته مهم طراحی و چاپ کارت ویزیت

طراحی کارت ویزیت

کارت ویزیت و چاپ کارت ویزیت  یکی از اقلام مهم برای هر فرد در مجموعه با هر عنوانی است که نشان دهنده و معرف برند و شخیصت مجموعه به حساب می آید.

موارد مندرج در یک کارت ویزیت عبارتند از :

عنوان کارت ویزیت که شامل نام شرکت و لوگو است

مشخصات فردی صاحب کارت ویزیت

اطلاعات تماس شامل آدرس، تلفن، ایمیل

رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام، واتسات و …

QR کد

نقشه و غیره …

کارت ویزیت اختصاصی

سایز و مود رنگی

 در سایز های مختلفی قابل چاپ است ولی معمولا هر چاپخانه ای طبق سایز استاندارد کاغذ سایز های مختص به خود را انتخاب میکند. در ایران به خاطر وجود کاغذ های استاندارد با سایز 100 در 70 و سایز 60 در 90 اصولا سایز کارت استاندارد 8/5 در 4/8 سانتی متر است. اما در سال های اخیر به علت علاقه کاربران سایز های دیگری همچون 8/5 در 5/5 و سایز های مربعی مانند 5 در 5 نیز به استاندارد های چاپخانه ها اضافه شده است.

دقت داشته باشید برای طراحی کارت ویزیتی که قرار است به روش افست چاپ کنید حتمی مود رنگی را روی CMYK قرار دهید.

بیزینس کارت

رعایت حاشیه برش در کارت ویزیت

 در تمام طراح های خود برای چاپ یک فضایی را برای خطای برش در نظر بگیرید. برای اینکه در برش شیت به طرح اصلی شما آسیبی نرسد یک حاشیه 5 میلیمتری از هر طرف کارت با اضافه رنگ زمینه کارت بگذارید و اطلاعات مهم را در خط برش  قرار ندهید.

دقت داشته باشید این قسمت 5 میلی متری ممکن است برش بخورد یا نه . پس طراحی را طوری انجام دهید که بودن یا برش خوردن این قسمت تاثیری در کار نهایی نداشته باش

کارت ویزیت لمینت

کارت ویزیت سلفون مات

کارت ویزیت سلفون مات

کارت ویزیت لمینت طلاکوب

کارت ویزیت لمینت مات طلاکوب

کارت ویزیت لمینت براق

کارت ویزیت لمینت براق

کارت ویزیت سلفون مات برجسته

کارت ویزیت سلفون مات برجسته

چاپ کارت ویزیت

 و چاپ کارت ویزیت خوب یعنی به تصویر کشیدن نوع تجارت مشتری،محصولات و خدماتی که ارائه میدهند. یک کارت ویزیت خوب باید به گونه ای طراحی شده باشد که بتواند بلافاصله توجه بیننده را به خود جلب کند و او را ترغیب به خرید محصول نماید و نباید به عنوان آیتمی برای معرفی در نظر گرفته شود که برای برقراری ارتباط با مشتریان مورد استفاده قرار می گیرد. کارت ویزیت یکی از روش های تبلیغ و به نوعی ایستگاه اطلاعاتی در مورد شما و کاری که انجام می دهید می باشد. 

مهم ترین اصول طراحی کارت ویزیت

نوشتن عنوان اصلی به صورت درشت و خوانا

در طراحی کارت ویزیت حتما اسم برند  و یا شرکت مورد نظر را بصورت خواناتر از سایر مطالب بنویسید تا اولین چیزی باشد که چشم می آید نام برند باشد.

رنگ بندی مناسب کارت ویزیت

از رنگ بندی مناسب برای متن و اطلاعات درج شده در کارت استفاده نمایید تا چشم بیننده در کمترین زمان ممکن قادر به تفکیک کردن قسمتهای مهم و قسمت های دیگر کارت باشد.از شلوغ کردن بیش از حد محیط طراحی شده کارت اجتناب کنید.

انتخاب تصویر مناسب و تاثیرگذار

از تصویری استفاده کنید که نمایانگر کار، محصول و کمپانی شما باشد. استفاده از تصاویری که از کار و حرفه شما دور باشد فقط فضای کارت را اشغال کرده و هیچ تاثیری در به تصویر کشیدن کار و تجارت شما و معرفی محصولات و ارائه خدمات شما نخواهد داشت.

کارت ویزیت

تاثیر قرار دادن لوگو در کارت ویزیت

اگر لوگو خاصی برای فروشگاه و یا شرکت خود دارید، میتوانید در طراحی کارت از آن استفاده کنید. لوگوی شما باعث میشود تا بیننده و مشتری با دیدن آن در هر مکان دیگری به یاد فروشگاه و یا شرکت شما بیفتد وآن را برای همیشه به خاطر بسپارد.

خوانا بودن متن کارت ویزیت

لوگو در کارت ویزیت

یکی از مهمترین فاکتورها در طراحی کارت ویزیت که گاهی اوقات کارایی آن را به کل از بین میبرد خوانا نبودن نوشته های آن است. مشتریان شما نباید برای خواندن آدرس، شماره تلفن یا ایمیل شما با مشکل مواجه شوند. این مشکل در طراحی کارت ویزیت معمولا به دلیل عدم رعایت تفاوت رنگ مناسب بین زمینه و نوشته، کوچک بودن سایز متن  ایجاد میشود. اطلاعات مهمتر مانند نام شرکت و شماره تلفن را با سایز بزرگتر قرار دهید تا چشم مشتریان خیلی سریع آنها را پیدا کند.

همه اطلاعات مهم را در آن قرار دهید

تمام اطلاعات مورد نیاز مشتریان را در طراحی کارت ویزیت خود لحاظ کنید، مهمترین مطالبی که باید حتما در آن قرار دهید عبارتند از:
نام شرکت: نامی که مشتریان شما را با آن میشناسند.
زمینه کاری: اطلاعات مناسبی از زمینه کاری و محصولات یا خدمات ارائه شده توسط شرکت را در طراحی قرار دهید. 
اطلاعات تماس: شماره تماس، آدرس، ایمیل، آدرس سایت و شبکه های اجتماعی از مهمترین ها هستند.
 از نوشتن متن های طولانی اجتناب کنید.

فراموش نکنید کارت ویزیت با بروشور یا تراکت تبلیغاتی فرق دارد.

پس هرچه مختصر تر و کوتاهتر باشد برای مخاطب قابل لمس تر است.

برای سفارش کلیک کنید

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.