فروش فوق العاده سررسید و تقویم 1403 رومیزی با 40% تخفیف

چاپیون، تولید کننده سررسید، سالنامه و ساخت جعبه های مقوایی، هاردباکس

دایکات چیست؟ و 3 نوع دایکات

دایکات چیست؟ و 3 نوع دایکات

دایکات (die cuting) ]چیست ؟

دایکات چیست؟ دایکات از واژه (die cut) گرفته شده است  به نوعی الگوهای قالب یافته و برش خورده میگویند.

که روشی  است  میتوان عملیات برش را  انواع متریال های مختلف  را انجام داد. مثل : برش پلاستیک ، ورقه های فلزی ، انواع کارتن و جعبه ها و …. که شکل  های خاص را   برای تولد انبوه  اماده میسازد ، به کمک دستگاه های قالب  میتوان یک شکل را  به ابعاد دلخواه  و دقیقا  مشابه  به قالب شما بارها و بارها  بدون دخالت دست یا ابزاری مثل قیچی و شابلون و کاتر برش زد.  اولین کاری که انجام میگردد اول چاپ و بعد برش و دایکات آن است.

متریال های مختلف اول چاپ و بعد  در دستگاه دایکات قرار میگیرد و با ضربه دای  اصطلاحا تیغ میخورد. البته گاهی دربرخی سفارشات اول انحام کات و برش و بعد چاپ انجام میگیرد

مزایا استفاده از قالب یا (die cut)

1باعث صرفه جویی در زمان میشود

2 باعث  میشود اشکال  بریده شده یک دست باشند.

3 شما با یک  بار طراحی و ساخت قالب بارها میتوانید  از آن استفاده کنید.

دایکات

انواع دایکات:

قالب  فک یا تخت :قالب های  تخت  به صورت لیزری با تیغه های استاندارد و بدون محدودیت برشی که شامل پرفراژ وخط تا ، خط برش می باشد. این قالب ها  برای انواع کارهای مثل کارتن،هاردباکس، برای چرم ،پارچه و …… مشابه به کارد میرود.

 قالب دوار: این دایکات ها روی بستر از چوب چند لایه  استوانه ای ساخته میشود. دستگاه های برش دوار   به اسم روتاری نیز معروف اند.

قالب های همزمان( کلیشه برجسته) : در این نوع قالب ها  علاوه بر برش ، خط تا، پرفراژ شامل قسمت دیگری به نام نقش برجسته می باشد. در این قالب ها امکان برجسته سازی روی مقوا همزمان با تیغ زنی وجود دارد.

دستگاه دایکات دوار

ماشین های برش قالب (die cut)

دستگاه های برش  ماشین هایی هستند که اشکال مختلف مانند کاغذ  نئوپان (مانند مقوا اما ضخیم تر و متراکم تر) پارچه و متریال  ها مختلف  را برش می دهند . ابعاد دستگاه ها   این سایز حدودا اندازه یک اجاق گاز میباشد.

دستگاه برش قالب

کارتن دایکاتی قفل دار چگونه تولید می شود؟

این نوع کارتن ها از لحاظ ظاهری با کارتن های معمولی تفاوت دارند.ساخت این نوع کارتن ها باید از دستگاه قالب برش استفاده شود  این دستگاه ها  کارتن های  سه لایه  یا پنج لایه را به شکل ورقه هایی با اندازه های  مشخص  دریافت  میکنند  آن ها را ابتدا  برش و سپس در جای معین  خط تا میزنند.

 

در ادامه مراحل  تولید آن ها را توضیح می دهیم :

مرحله اول : برای  این مرحله  از کار باید  قالب  کارتنی را که میخواهید  بسازید را طراحی کنید.

مرحل دوم: بعد از تهیه قالب  مورد نظر  ورقه های کاغذی را روی آن میگزاریم.

مرحله سوم: در این مرحله دستگاه به صورت اتوماتیک شروع به برش میکند.

مرحله چهرم:  چاپ انجام میشود

مرحله پنجم : جاهای مورد نظر با کاتر بریده میشود  با توجه به خط تتا جعبه و کارتن مورد نظر  ساخته میشود. 

 تیم چاپیون اینجاست تا به شما کمک کند  قالب هاتون ها رو به بهترین نحو طراحی کنید و همچنین کارشناسان ما  تلاش میکنند تا بهترین  کیفیت چاپ را به شما ارائه بدهند.

 

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.