فروش فوق العاده سررسید و تقویم 1403 رومیزی با 40% تخفیف

چاپیون، تولید کننده سررسید، سالنامه و ساخت جعبه های مقوایی، هاردباکس

تفکرات و فرهنگ اقتصادی (قسمـت دهم)

تفکرات و فرهنگ اقتصادی (قسمـت دهم)

متن ویدئو:

فرهنگ یک مفهوم گسترده‌است که شامل رفتارهای اجتماعی و هنجارهای موجود در جوامع بشری و همچنین دانش، اعتقادات، هنرها، قوانین، آداب و رسوم، قابلیت‌ها و عادات افراد در این گروه‌ها می‌شود.[۱] ادوارد تایلور

این اطلاعاتی بود که از ویکی پدیا فارسی در رابطه با فرهنگ پیدا کردم.
ولی فرهنگ درست چیه و غلط کدومه؟ بیاین با یه مثال بیشتر توضیح بدیم…
فرض کنین اوضاع اقتصادیتون خراب بشه. شما درامد سابق رو نداشته باشید و در زمینه پرداخت هزینه هاتون احساس خطرکنید. در این مورد چطور فکر میکنید و چطور رفتار میکنید؟
اگه این شرایط برای همه پیش اومده باشه ممکنه فکر کنید چون بقیه هم متضرر شدن کار خاصی نمیشه کرد و احساس آسودگی کنید. این یک فرهنگ غلط هست!
شما باید کار درست خودتون رو انجام بدین و نباید وضعیت اقتصادی بقیه روی کار درستی که شما باید انجام بدین تاثیری داشته باشه.
یا اینکه مثلا فکر کنید رقابتون در حال پیشرفت هستند. شما از ابزارهایی که دارین برای ضربه زدن به اونا استفاده می کنید. اینم یه فرهنگ غلط دیگه هست!
ضربه زدن به رقباتون با فرض موفق شدن شما هم تاثیری روی بهبود کسبو کار شما نمیذاره. بهتره روی کار خودتون تمرکز کنید! مشکلاتی که باعث شد از رقیبتون عقب بیفتین رو برطرف کنین.
این مواردی که گفتم هیچ ربطی به تحصیلات و یا سطح ثروت یک شخص نداره. متاسفانه فرهنگ غالب خیلیایی شده که به ظاهر تحصیلات بالایی دارن و از قشر مرفه هم محسوب میشن.
امیدوارم روزی برسه همه ما تمرکزمون فقط روی کار خودمون باشه.
تا قسمت بعدی خدا نگهدار

مشاهده ویدئو:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.