فروش فوق العاده سررسید و تقویم 1403 رومیزی با 40% تخفیف

چاپیون، تولید کننده سررسید، سالنامه و ساخت جعبه های مقوایی، هاردباکس

چاپ تامپو یا بالشتی چیست؟

چاپ تامپو یا بالشتی چیست؟

چاپ تامپو چیست ؟

چاپ تامپو به دلیل امکانات  زیاد و هزینه کمی که دارد در بسسیاری از ماورد چاپی اعم از چاپ هدایا تبلیغاتی و صنعتی مورد استفاده می باشد.چاپ تامپون چیست ؟ انواع چاپ کالا روی سطوح  گرد ، صاف ، خمیده، گود ، را چاپ زد  از ویژگی های آن میتوان به چاپ کلیه سطوح  از جنس ها و اشکال  مختلف  مانند سطوح صاف ، گرد ، منحنی و گرد ، منحنی و محدب  اشاره کرد .انتقال چاپ  به وسیله  لاستیک ساخته شده که جنس سیلیکونی دارد  که اصطلاحا به آن پد  گفته میشود.

طراحی و ساخت کلیشه

  ابتدا طرح مورد نظر رو با نرم افزار گرافیکی طراحی نموده  و سپس با استفاده از کاغذ کالک   پرینت گرفته شده  یا فیلم و لیتوگرافی تهیه  تهیه  میشود.  همچنین میتوان از لاک مایع و لمینت استفاده کرد .طرح مورد نظر را وی کلیشه قرار میدهیم و روش کلیشه سازی تامپو نور میدهیم و سپس طرح را ظاهر کرده و اسید میزنیم. 

ساخت قالب و فیکچر

در این نوع چاپ به دلیل استفاده متفاوت بودن فرم های مختلف در هدایا تبلیغاتی نیاز به ساخت فیکچر می باشد تا قطعه روی میز ثابت شود  

چاپ تامپو

فرآیند چاپ تامپو

این مرحله از چاپ تامپو بوسیله ی دو روش اعمال میشود ؛ دستگاه چاپ تامپو سیستم بسته (کاپ) و دستگاه چاپ تامپو سیستم باز (تیغه)

دستگاه چاپ تامپو سیستم بسته یا کاپ :

در این روش در مصرف رنگ و هدر رفتن رنگ صرفه جویی شده و میتوان رنگ را مدت ها درون کاپ قرار دهیم همچنین برای کار های تیراز صرفه بهتری دارد.

دستگاه چاپ تامپو سیستم باز یا تیغه :

روش چاپ تامپو تیغه به این صورت میباشد که به جای مخزن کاپ از تیغه استفاده میشود.

 

سیستم تیغه قطعات ارزان تری نسبت به سیستم کاپ دارد ولی در هوای آزاد کار میکند و رنگ ممکن است در تشتک چاپ خشک شود و همچنین بعد از مرحله چاپ باید رنگ درون آن را جمع کنیم. تنظیمات دستگاه برای جمع کردن رنگ با تنظیم فشار تیغه انجام میشود.

برای مشاوره باما تماس بگیرید.

چاپ تامپو
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.