فروش فوق العاده سررسید و تقویم 1403 رومیزی با 40% تخفیف

چاپیون، تولید کننده سررسید، سالنامه و ساخت جعبه های مقوایی، هاردباکس

طراحان حرفه ای از کدام ابزارهای آنلاین تنظیم رنگ استفاده می کنند؟

طراحان حرفه ای از کدام  ابزارهای آنلاین تنظیم رنگ استفاده می کنند؟

انتخاب رنگ برای طراحان گرافیک

انتخاب رنگ های مناسب برای طراحان گرافیک و وب سایت یک از مهم ترین انتخاب ها است. انتخاب های اشتباه در این زمینه ممکن است فرصت های زیادی را برای یک طراح از بین ببرند و حتی در مواردی موجب از دست دادن مشتری بشود. به عنوان مثال، رنگ قرمز به عنوان یک رنگ با انرژی بالا دیده می‌شود، و رنگ آبی نماد آرامش می باشد. برای درک بهتر این موضوع در ادامه مطلب توضیح داده شده.

وقتی که شما به یک فروشگاه آنلاین در زمینه فروش اسباب بازی کودکان مراجعه کنید احتمالا با رنگ های شاد و سرزنده مانند قرمز و آبی مواجه خواهید شد. اما در طرح های رسمی مانند طرح وب سایت یک شرکت تجاری احتمالا رنگ هایی مانند خاکستری و سورمه ای می بینید.

تنظیم رنگ

Color Supply

این وب سایت در زمینه تنظیم رنگ برنامه ای عالی است. در این برنامه تحت وب شما یک رنگ خاص را به برنامه معرفی می کنید و رنگ های مکمل در چرخه رنگ را به صورت خطی (دوتایی)، مثلثی (سه تایی)، مربعی (چهار رنگی) و… دریافت می کنید. همچنین می توانید رنگ ها را با غلظت و کنتراست متفاوت با هم ترکیب کرده تا بهترین نتیجه را با توجه به نیازتان به شما ارائه دهد.

بهترین نقطه قوت این برنامه این است که پیش نمایش هر رنگ انتخابی را در چندین آیکون کنار هم برایتان به نمایش می گذارد.

Adobe Kuler color cc

قبلا طراحان وب این ابزار را با نام Adobe Kuler می شناختند اما به تازگی نام این ابزار به Adobe Color CC تغییر کرده است. این برنامه تحت وب یکی از برنامه های رایگان شرکت معتبر Adobe است که به صورت کاملا رایگان در اختیار همه قرار دارد. شما در این برنامه می توانید بهترین رنگ ها و ترکیب های رنگی مورد نیاز خود برای طراحی را تنظیم کنید.

از  قابلیت های دیگر مهم این ابزار این است که می توانید تصویر مورد نظر خود را در آن آپلود کنید و ترکیب و کدهای رنگی به کار رفته در آنرا مشاهده کنید. متاسفانه دسترسی به این ابزار برای کاربران ایرانی مسدود شده است و برای استفاده از آن باید از آی پی کشور های دیگر استفاده کنید.

Pictaculous

عده ای از  طراحان گرافیک برای تنظیم رنگ پروژه های خود از ترکیب های رنگی عکس های برخی از عکاسان الهام می گیرند. Pictaculous بهترین ابزار آنلاین برای آنالیز رنگ های عکس ها می باشد.

طریقه کار با این ابزار به این صورت است که تصویر دلخواه شما را از داخل کامپیوتر شما گرفته و ترکیب های رنگی داخل آنرا بررسی می کند. این برنامه همچنین می تواند رنگ های مرتبط که به بهترین شکل با هم ست می شوند را به شما نشان بدهد. این برنامه همچنین پالت های رنگی جذاب را در قالب فایل های Adobe swatch برای فتوشاپ به شما ارائه می نماید.

Flat UI Colors

جدیدا طراحی به سبک فلت دیزاین یا مسطح در بین طراحان طرفداران زیادی دارد. اگر شما هم به طراحی با این سبک علاقه دارید این وب سایت انتخابی عالی برای شماست.

پالت های رنگی متفاوتی به سبک های مختلف مانند چینی، فرانسوی، آمریکایی و… به صورت از پیش ساخته شده در این برنامه تحت وب موجود است که براحتی می توانید از آنها در طراحی های Flat Style خود استفاده کنید.

با اینکه این برنامه کوچک و محدود به نظر می رسد اما همچنان یک برنامه عالی برای علاقه مندان طراحی رابط کاربری (UI) به سبک فلت محسوب می شود. و نیز این ابزار برای تولید انواع کد های رنگی فتوشاپ و CSS وب سایت هیچ محدودیتی نخواهد داشت.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.